خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق مطرح کرد:

مذاکره بانک‌‎های مرکزی ایران و عراق برای حل مسائل

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۸۲

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یحی آل اسحاق در ششمین همایش بین المللی توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عراق که با حضور اعضای اتاق های بازرگانی عراق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر روابط ایران و عراق چه در سطح جهانی و چه منطقه ای استراتژیک است و هر زمان عمیق تر و جامع تر می شود.

وی افزود: مسئولین دو کشور اعتقاد دارند که روابط اقتصادی لازمه تعمیق روابط سیاسی، اجتماعی، بین الملل و... است هر قدر روابط اقتصادی پایدارتر، مستحکم، با کیفیت و در حجم بالا باشد سایر حوزه روابط دو کشور نیز روز به روز بهتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به هدف گذاری رسیدن به رقم ۲۰ میلیارد دلار در سطح تجارت دو کشور، گفت: طبق آمار رسمی سطح تجارت دو کشور اکنون ۱۰ میلیون دلار و بر پایه آمار غیررسمی به ۱۴ میلیارد دلار هم رسیده ایم.

وی با تاکید بر لزوم پایداری در روابط دو کشور خاطرنشان کرد: در روابط دو کشور باید بلندمدت فکر کنیم و سرمایه گذاری ها به صورت پایه ای و زیربنایی انجام شود.

آل اسحاق تصریح کرد: بودجه مصوب عراق ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه و ۴۵۰ میلیارد دلار برای مدت ۳ سال است.  باید توجه کنیم که سهم بزرگی از این رقم داشته باشیم. ضمن اینکه به تجارت جاری نیز توجه کنیم و آینده روابط دو کشور به سمت سرمایه گذاری مشترک و زیربنایی برود.

وی با بیان اینکه البته ما مشکلاتی داریم که قابل حل و فصل است، افزود: تا ۱۵ سال آتی روابط اقتصادی با عراق در سطح بیشترین ظرفیت خواهد بود و آینده‌نگران باید به این موضوع توجه ویژه داشته و دولت ها به دنبال مستحکم و پایدار کردن این روابط باشند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز