خبرگزاری کار ایران

ظرفیت تامین مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای شهرداری‌ها از طریق اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۸۵

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ظرفیت تامین مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی از طریق اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ برای شهرداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید عبداله ارجائی شیرازی با بیان مطلب فوق افزود: ظرفیت تامین مالی خوبی در بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، برای شهرداری‌های کشور پیش بینی شده تا با تأیید وزارت کشور، از طریق انتشار اوراق مشارکت، اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های مهم شهری را جذب کنند.

وی یادآور شد: میزان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی بابت توسعه حمل و نقل عمومی، تامین خدمات (سرویس) ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای معلولیت، مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری تمامی پایانه ها، ایستگاه ها، تاسیسات سامانه‌ها و ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری و سامانه‌های حمل و نقل عمومی می‌باشد که دولت محترم، بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اقساط اوارق مذکور را ضمانت می‌نماید و ۵۰ درصد مابقی تضمین شهرداری‌هاست.

ارجائی گفت: همچنین ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی بابت توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت شهری و نوسازی ناوگان‌حمل و نقل عمومی، تامین ماشین‌آلات برای شهرهای مناطق محروم و مدیریت پسماند، نیروگاه‌های زباله سوز و بازسازی بافت‌های فرسوده می‌باشد که بازپرداخت ۱۰۰ درصد اصل و سود اقساط اوارق مذکور برعهده شهرداری‌هاست.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوردر ادامه افزود: درصورتی‌که اجرای پروژه‌های حمل و نقلی توسط شهرداری‌ها، با تایید وزارت نفت باعث کاهش مصرف سوخت شود، بازپرداخت ۳۰ درصد اصل و سود اقساط اوارق مذکور، از طریق گواهی صرفه جویی منابع بهینه‌سازی مصرف انرژی و ۷۰ درصد مابقی توسط شهرداری پرداخت خواهد شد.

ارجائی در پایان تاکید نمود لازم است شهرداری‌ها به منظور استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، میزان مبلغ موردنیاز شهرداری خود را به همراه عنوان طرح و مستندات لازم به دفتر امور اقتصادی سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور ارسال نمایند تا ان‌شاءالله در سال جاری فرآیند تخصیص و انتشار اوراق مشارکت با سرعت و کیفیت بهتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز