خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

باد و باران؛ امروز و فردا در شرق ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۱۸۵

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران و وزش باد در مناطق شرقی کشور طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در روز جمعه (۷ اردیبهشت) نیز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. 

روز شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور و روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده (از امروز تا دوشنبه) وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز، شدت وزش باد افزایش می‌یابد و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. همچنین امروز (پنجشنبه) تنگه هرمز و دریای عمان و روز جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه ۷ و ۸ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۲ و ۳ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز