خبرگزاری کار ایران

شهردار پایتخت:

۱۱ خانه جهادی در محلات تهران تشکیل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۳۲

شهردار پایتخت با تاکید بر این که هیات امنای محلات افقی جدید برای محله‌های تهران ترسیم می‌کند، گفت: مدیریت شهری در دوره جدید مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داده و سمت و سوی آن به مسیری هدایت شده است که بتوان مشارکت را دنبال کرد.

به گزارش ایلنا، هیات امنای محلات پایتخت، صبح امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) همزمان با دویست و سی و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران آغاز به کار کرد. 

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این جلسه با بیان این که یکی از مطالبات اصلی در قانون اساسی، پیشبرد امور مبتنی بر نگاه مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: منشأ اقدامات و تحرکاتی که در جهان شکل می‌گیرد، انقلاب اسلامی است. مقاومت مردم فلسطین و منطقه فصل جدیدی را برای جامعه جهانی در راستای تحقق عدالت آغاز کرده است و امیدواریم با آزادی ملت‌ها و استقلال آن‌ها همراه باشد. 

شهردار تهران با تاکید بر این که اقدام شورا و مدیریت شهری برگرفته از آن، منجر به تشکیل هیات امنای محلات شده است، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه‌های اجرایی و معتمدین شوراها بر ایجاد ظرفیت جدید است. مدیریت شهری در دوره جدید مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داده و سمت و سوی آن به مسیری هدایت شده است که بتوان مشارکت را دنبال کرد. به طوری که تلاش شده با افق ۱۰ ساله شایستگی‌های متعدد این شهر بازبینی شود و مدیریت شهری به دنبال ایجاد هویت جدید در شأن پایتخت انقلاب اسلامی در کلانشهر و تک‌تک محلات آن است. 

وی با بیان این که نگاه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌انتهای مردم، نگاهی است که دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، تاکید کرد: این نگاه می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای شهر ایجاد کند. امسال سال تولید است و یک ویژگی در کنار آن است که به مشارکت مردم تاکید دارد و این مشارکت در ابعاد مختلف می‌تواند راهگشا باشد. 

زاکانی با تاکید بر این که در طرح «من شهردارم» از ۲ هزار و ۸۰ طرح با مشارکت ۳۵۴ هزار نفر، یک هزار و ۴۶۲ طرح انتخاب و نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شد، گفت: حاصل این اقدام این شد که در سال گذشته عدد مشارکت مردم به یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر رسید و مردم ۳ هزار و ۳۰۰ طرح انتخاب کردند که هشت همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شد. اگر مسیر درست اتکا به مردم نبود و وعده‌ای صادق برای انجام کارهایی که مردم انتخاب کردند، نبود، این‌گونه نمی‌شد که به جای ۳۵۴ هزار نفر، یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر مشارکت کنند. 

شهردار تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ مردم از بین طرح‌های اولویت‌دار، طرح‌هایی را انتخاب و بر آن نظارت کردند که عمده این طرح‌ها به اتمام رسیده است. در سال ۱۴۰۲ نیز مردم پروژه‌هایی را پیشنهاد دادند و ما پاسخگوی مردم بودیم. صدها طرح در محلات به ما معرفی شد و طرح‌هایی که منطق کارشناسی داشت، برای اجرا انتخاب شدند. 

وی با بیان این که ذیل هیات امنای محلات، مدیریت محله و ۱۱ خانه جهادی شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: امتداد آن در مساجد و خانواده‌ها امکانی را فراهم می‌کند که پیوستگی عمیقی با متن جامعه ایجاد شود. برای مثال تهران کلانشهری است که در آن نظام سلامت نسبت به بخش‌هایی از کشور در درجه بالاتری قرار دارد؛ لذا مرکز ارجاع از سراسر کشور در حوزه درمان به شمار می‌رود، اما فقیرترین شهر به واسطه نبود شبکه مناسب است. 

زاکانی با تاکید بر این که یکی از وظایف جدی هیات امنای محلات، تشکیل کانون‌های جهادی سلامت و تندرستی است، یادآور شد: این بزرگترین سرمایه و مدل جدیدی از خدمت در جامعه ماست که تا متن جامعه و خانواده‌ها دنبال خواهد شد؛ لذا مفتخریم که نخبگان و مؤثرین محلات، ظرفیتی را به ظرفیت‌های شهر اضافه می‌کنند. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار تهران با بیان این که تلاش هیات امنای محلات برای خلق ظرفیت‌های جدید، افقی جدید برای محلات را ایجاد می‌کند، اظهار داشت: محور قرار دادن مردم برای عبور از مشکلات مورد اهمیت است. مردم ۴۰ و اندی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کردند که به واسطه آن‌ها و با حضور و ظرفیت آن‌ها، قله‌های بزرگ فتح شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز