خبرگزاری کار ایران

وضعیت ناپایدار جوی خراسان رضوی در هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۱۱۳

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مناطق مختلف این استان در هفته پیش رو شاهد پدیده‌های وزش باد، بارش‌های رگباری، گرد و غبار و وضعیت ناپایدار جوی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، زهرا آهنگرزاده در این خصوص افزود: از امروز وزش باد در مناطق غربی استان خراسان رضوی از جمله شهرستان سبزوار شدت می گیرد که این پدیده موجب وقوع گرد و غبار در مناطق غرب و مرکز خراسان رضوی خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه هفته جاری نیز با ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی استان خراسان رضوی، بارش های رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ این مناطق را فرا خواهد گرفت که با شدت گرفتن این پدیده جوی، احتمال وقوع آبگرفتگی و روانآب در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد و از صبح روز چهارشنبه تا پایان هفته، دما دوباره کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: قوچان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان در شبانه روز گذشته بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است.

آهنگرزاده گفت: دمای فعلی مشهد ۲۳ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز