خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی؛

برخی کارگران به زباله گردی و پیک موتوری روی آورده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۹۱

دستمزد پایین کارگران تولید و اشتغال را نشانه گرفته است

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با بیان اینکه دستمزد پایین اشتغال و تولید را نشانه گرفته است گفت: در حال حاضر کارگران تمایلی به کار در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی ندارند و به شغل های کاذب زباله گردی و پیک موتوری روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز پنجم اردیبهشت غلامحسین عماری فرماندار ارومیه  در اولین روز هفته کارگر در خانه کارگر استان حضور یافت و با دبیر اجرایی و هیات اجرایی آن دیدار و گفت و گو کرد.

سعید مصطفی نژاد، دبیر اجرایی خانه کارگر استان در این دیدار به برخی مشکلات کارگران استان اشاره کرد و‌گفت: امروز کارگران سراسر کشور با مشکلاتی گریبان‌گیر هستند که دستمزد کارگران از آن جمله است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون قیمت دلار در کشور ۲۴۵ درصد  افزایش یافت ولی دستمزد کارگران فقط ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه، دستمزد کارگران باید طبق تورم افزایش پیدا کند گفت: متاسفانه در چند سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.

مصطفی نژاد، ادامه داد: بسیاری از کارگران هستند که نمی‌توانند با دو فرزند دانش اموز و دانشجو با این دستمزد گذاران زندگی کنند.

مصطفی نژاد، گفت: دغدغه کارگران از مسکن و خودرو به معیشت تنزل پیدا کرده است.  کارگران با دغدغه لقمه ای نان؛ شب سر بر بالین می‌گذارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی تصریح کرد: کارگران به واسطه دستمزد پایین تمایلی به کار در کارخانه ها نداشته و به شغل های کاذب نظیر زباله گردی و پیک‌موتوری روی آورده‌اند.

مصطفی نژاد خاطر نشان کرد: اگر در دستمزد کارگران بازنگری صورت نگیرد و  ترمیم نشود شغل های کاذب جای کار در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دستمزد پایین کارگران اشتغال و‌تولید را نشانه گرفته است اگر دستمزد کارگران درست تعیین شود اشتغال افزایش پیدا کرده و کارگران به فکر شغل های کاذب نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز