خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور :

آبادانی با پول مالیات جلوی چشم مردم انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۲۸۷

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی با عمران آبادانی شهر‌ها همراه شده است و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ می دهد.

به گزارش ایلنا، رییس کل سازمان امور مالیاتی امروز با حجت الاسلام حسین ملکا رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم دیدار کرد و رییس دفتر رهبری در این خواستار مبارزه با فرار مالیاتی و مطالبه مالیات بر پایه داده های مستند شد.

حجت الاسلام ملکا ضمن تاکید بر مردم داری و تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: باید در رسانه ها این موضوع گفته شود که مالیات یک وظیفه شرعی است و به عنوان یک واجب شرعی به آن پرداخته شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار به ارائه گزارش دستاوردهای نظام مالیاتی کشور پرداخت و گزارشی در خصوص سهم مالیات در بودجه عمومی دولت پرداخت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را طی دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش  داده و‌ برای سال 1403 نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده لذا  هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

همچنین در ادامه دیدارها، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی با عمران آبادانی شهر‌ها همراه شده است و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ می دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهرها و جامعه و همچنین آباد کردن کشور وظایف سنگینی برعهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات خواهد پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز