خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

حضور ۹۶ کشور در ششمین نمایشگاه دستاوردهای صادراتی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۲۵

رییس سازمان توسعه تجارت ایران از پذیرش ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ شرکت برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: در تلاشیم از ظرفیتی که این دو رویداد فراهم می کند بهره برداری کنیم تا صادرات غیرنفتی به ویژه خدمات فنی مهندسی را توسعه دهیم.

وی افزود: این رویدادها از جمعه صبح شروع به کار می کند.

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ۲۸۰۰ نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که ۲۶۰۰ نفر تأیید شدند. محدودیت در تامین هتل باعث شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از ۹۶ کشور مهمان ایران در این رویداد هستند و مهمانان بیش از ۴۰ کشور را هیات های بلندپایه دولتی تشکیل می دهند. از آسیا ۳۳ کشور، اروپا ۲۵ کشور، اروپا ۳۴ کشور و قاره آمریکا ۴ کشور حضور خواهند داشت.

ضیغمی یادآور شد: جهش تولید بدون جهش صادرات ممکن نیست و تجارت های آزاد و ترجیحی برای گسترش صادرات انجام می شود زیرا بازار هشتاد میلیونی داخلی برای تولید ما کافی نیست.

وی اعلام کرد: روز شنبه بازدید عمومی از نمایشگاه نخواهد بود و تنها نمایشگاه با حضور شرکت ها برگزار می شود و بازدید عمومی از روز یکشنبه آغاز می شود.

ضیغمی بیان کرد: بازدید مهمانان خارجی از توانمندی های صنعتی ایران در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

وی ریزش متقاضیان برای حضور در این رویداد را به دلیل تنش های اخیر ایران و اسرائیل پنج درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز