خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه تجاری ایران در عراق:

ایجاد 11 شعبه برای رسیدگی به اختلافات تجاری ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۵۴

نماینده ویژه تجاری ایران در عراق اظهار داشت: قوه قضائیه تمهیداتی برای رسیدگی به اختلافات تجار در نظر گرفته که در این رابطه ۷ شعبه در ایران و ۴ شعبه در عراق پیش بینی شده است تا اگر اختلافی پیش آمد تجار بتوانند مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزاد پیلتن در ششمین همایش بین المللی توسعه ورابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق با اشاره به حضور ۳۰۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی عراق در ایران، ابراز امیدواری کرد که این رویداد به توسعه شناخت تجار عراق از توانمندی های ایران کمک و زمینه برقراری ارتباط بیشتر بین فعالین تجاری دو کشور را فراهم کند.

وی با بیان اینکه عراق دومن و مهمترین بازار صادراتی و تجارت خارجی ایران است، افزود: ما با عراق روی کالاهای ساخته شده تجارت داریم و رتبه سوم تامین نیاز عراق بعد از چین و ترکیه هستیم.

نماینده ویژه تجاری ایران در عراق با تاکید بر لزوم برقراری توازن تجاری بین دو کشور گفت: ما نیز باید کالاهای عراقی را وارد کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۸۰ درصدی واردات از عراق را داشتیم که رقم آن به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

پیلتن ابراز امیدواری کرد که توان تولید صنعتی عراق به شرایطی برسد که ما امکان افزایش واردات از این کشور داشته باشیم در مقابل بازار عراق نیز برای ما مهم است.

وی گفت: ما مشکلاتی هم برای تجارت داریم که از جمله آنها مشکل کیفیت و قیمت در رقابت با برخی کشورها است، همچنین مشکل تامین و تبادل ارز و حمل مستقیم را داریم که دولت های دو کشور اراده حل مسائل را دارند.

نماینده تجاری ایران در عراق بیان داشت: آنچه مهم است اینکه توافقات تجار حتما بر مبنای قرارداد باشد و اخلاق حرفه ای در مراودات رعایت شود.

وی ادامه داد: قوه قضائیه تمهیداتی برای رسیدگی به اختلافات تجار در نظر گرفته که در این رابطه ۷ شعبه در ایران و ۴ شعبه در عراق پیش بینی شده است تا اگر اختلافی پیش آمد تجار بتوانند مراجعه کنند.

پیلتن با اشاره به لزوم توسعه مبادلات تجاری و همکاری و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت: مناطق مرزی و مناطق آزاد شرایط خوبی برای سرمایه گذاری مشترک فراهم میکند همچنین قانون شماره ۱۳ عراق در این خصوص زمینه های خوبی را در نظر گرفته است.

وی افزود: دولت عراق سیاست حمایت از تولید داخل را در پیش گرفته که با تعرفه‌های دولتی مورد حمایت قرار می گیرند بنابراین به تجار و سرمایه گذاران ایرانی پیشنهاد می شود به فکر سرمایه گذاری در عراق باشند و همچنین پیشنهاد می شود سرمایه گذاران عراق به دنبال سرمایه گذاری در ایران و تولید کالا باشند و حتی می توانند این کلاهای تولیدی را به عراق نیز صادر کنند.

نماینده ویژه تجاری ایران در عراق گفت: توسعه زیرساخت تجاری و افزایش رایزن بازرگانی و مرکز تجاری ایران در عراق و همچنین توسعه همکاری های نمایشگاهی از دیگر برنامه های در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز