خبرگزاری کار ایران

قطر:

رهبران حماس از آزادی کامل در قطر برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۶۱۸

سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن ابراز ناامیدی از نتایج میانجی‌گری برای پایان جنگ در غزه اخراج رهبران حماس از این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ماجد الانصاری»، سخنگوی وزارت خارجه قطر با ابراز ناامیدی از نتایج میانجیگری برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه بر بازنگری تلاش‌های خود در این زمینه همزمان با التزام عملی به حمایت از هر گونه تلاش برای پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش ها مبنی بر خروج قطر از میانجیگری فعلی و ارزیابی کلی از شرایط کنونی گفت:‌« وضعیت ناامید‌کننده‌ای درباره دستیابی به توافق در ماه رمضان وجود دارد، زیرا قطر به تلاش‌های خود برای پایان دادن به این مذاکرات متعهد بود و پیش از ان نیز توافق‌هایی انجام شده بود که به آزادی اسرا و آتش‌بس موقت ختم شد».

الانصاری در پاسخ به پرسشی درباره تصمیماتی که قطر پس از بررسی تلاش‌های میانجی‌گری می‌تواند اتخاذ کند، افزود: «گزینه‌ها از هستند و ما در حال ارزیابی  مجدد هستیم. ارزیابی خود را در زمان مناسب ارائه خواهیم داد».

وی افزود: «قطر به نقش خود در میانجیگری بین المللی در قبال غزه متعهد است و ارزیابی این نقش شامل بررسی جدیت طرفین برای دستیابی به آتش بس است».

 الانصاری افزود: «رهبران حماس در قطر هستند و می توانند هر زمان که بخواهند وارد و خارج شوند و آزادی کامل داشته باشند، زیرا نقش میانجی انتقال پیام بین طرفین است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز