خبرگزاری کار ایران

بایدن:

روند ارسال سلاح به اوکراین از این هفته آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۱۲

رئیس‌جمهور آمریکا از آغاز روند ارسال تسلیحات به اوکراین طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد روند تحویل سلاح و تجهیزات به اوکراین را طی این هفته آغاز کند.

این در حالی است که سنای آمریکا میلیاردها دلار کمک جدید به اوکراین را روز گذشته –سه‌شنبه- تصویب کرد.

بایدن افزود: «من این لایحه را امضا می‌کنم تا به قانون تبدیل شود. به محض اینکه این لایحه فردا به میز من برسد، با مردم آمریکا صحبت خواهم کرد تا بتوانیم در این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین را آغاز کنیم».

وی گفت که کنگره با تصویب این بسته قانونی که شامل میلیاردها دلار کمک به اسرائیل و تایوان نیز می شود، قدرت رهبری آمریکا در جهان را به نمایش گذاشت.

بایدن ادامه داد: «ما قاطعانه طرفدار دموکراسی و آزادی و علیه استبداد و ظلم هستیم».

وی گفت: «نیاز فوری به حمایت از اوکراین که در معرض بمباران بی وقفه روسیه است، وجود دارد. این لایحه شامل کمک به اسرائیل نیز می شود».

بایدن مدعی شد: «این قانون حیاتی، کشور و جهان ما را امن‌تر می‌کند، زیرا ما از دوستانمان که از خود در برابر حماس و پوتین دفاع می‌کنند، حمایت می‌کنیم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز