خبرگزاری کار ایران

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۳۵۹

ایالات متحده امروز -پنجشنبه- تحریم‌های بیشتری علیه ایران صادر کرد که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله آنچه «استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین» خوانده شده است را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ایالات متحده امروز -پنجشنبه- تحریم‌های بیشتری علیه ایران صادر کرد که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله آنچه «استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین» خوانده شده است را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام که با هماهنگی بریتانیا و کانادا انجام شده است، ده‌ها نهاد، فرد و کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که متهم به ایفای نقش کلیدی در تسهیل و تأمین مالی فروش مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی به وزارت دفاع و نیروهای مسلح این کشور هستند».

در ادامه آمده است که واشنگتن همچنین دو شرکت و یک کشتی درگیر در حمل و نقل کالاهای ایرانی را هدف قرار داده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپادها و سایر سخت افزارهای خطرناک نظامی برای نیروهای نیابتی خود به بی‌ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد».

وی افزود که ایالات متحده، در هماهنگی نزدیک با شرکای بریتانیایی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تأمین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز