خبرگزاری کار ایران

امام‌جمعه دیشموک تصریح کرد؛

ضرورت تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای مصوبات استانی و مسئولان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۷۶

حجت‌الاسلام راوند با بیان این که جاده هیچ‌کدام از روستاهای این بخش آسفالت نشده است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به مصوبات شهری و استانی در توسعه مسیرهای روستایی و عدم آسفالت سازی آن، اعتراضات گسترده اهالی را به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام‌جمعه شهرستان دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره بر اهمیت توجه به موضوع جاده‌های آنتنی رها شده، گزارشی از پیگیری‌های امام‌جمعه ارائه کرد.

وی در تبیین مشکلات منطقه محروم دیشموک به وجود ۱۰۴ روستا در این منطقه اشاره نمود و با بیان این که از این تعداد ۳۸ روستا دارای دهیاری بوده و ۵ روستا بیش از هزار نفر جمعیت دارند، اظهار داشت: در سفر استاندار محترم در اسفندماه ۱۴۰۰ به بخش دیشموک مصوبات ارزشمندی صورت گرفت که متأسفانه اکثر آنها همچنان بر زمین‌مانده است.

وی آسفالت جاده‌های آنتنی روستایی را یکی از مصوبات مهم استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیشموک دانست و با تأکید بر این که در این طرح مقرر شد تا بیش از ۱۵ روستا با ۲۰ کیلومتر جاده آنتنی آسفالته به هم متصل شوند، خاطرنشان کرد: عدم پیگیری و عملیاتی‌سازی این طرح مهم، نارضایتی‌های گسترده را در میان اهالی منطقه فراهم و دلخوری‌هایی را نسبت به‌نظام اسلامی ایجاد نموده است.

راوند با بیان این که جاده هیچ‌کدام از روستاهای این بخش آسفالت نشده است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به مصوبات شهری و استانی در توسعه مسیرهای روستایی و عدم آسفالت سازی آن، اعتراضات گسترده اهالی را به همراه داشته است.

 وی در تبیین مهم‌ترین دغدغه‌های بخش دیشموک در عرصه مسیرهای ارتباطی، جاده‌های خاکی روستایی را بارزترین چالش این منطقه توصیف نمود و یادآور شد: با کوچک‌ترین بارندگی تردد از مسیرهای روستایی سخت می‌شود، به‌گونه‌ای که مسیرهای ارتباطی برخی از روستاها در فصل زمستان به کل مسدود و قطع می‌گردند.

 امام‌جمعه دیشموک تأخیر در انتخاب پیمانکار و عدم توزیع عادلانه بودجه‌های استان را از برجسته‌ترین چالش‌های عملیاتی‌سازی آسفالت جاده‌های آنتنی برشمرد و اذعان داشت: علی‌رغم گذشت چهار سال از واگذاری طرح اصلاح مسیر جاده‌های روستایی و مسیرهای ورودی شهر، برخی از پیمانکاران همچنان به تعهدات خود عمل ننموده، متأسفانه نظارتی از سوی مسئولان استانی نیز صورت نمی‌گیرد.

 وی ضمن تأکید بر اهمیت نظارت بر مصوبات و عملیاتی‌سازی طرح‌ها، بر لزوم توجه روزافزون به مناطق محروم کشور تأکید نمود و اذعان داشت: علی‌رغم تصریح آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهوری در جلسه استانی بر ضرورت پیگیری مشکلات بخش دیشموک، نه‌تنها به این مهم رسیدگی نمی‌شود، بلکه همچنان شاهد توزیع ناعادلانه بودجه‌های استانی هستیم.

 حجت‌الاسلام راوند با بیان این که طرح هادی هیچ‌کدام از ۱۰۴ روستای بخش دیشموک اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: دفتر امام‌جمعه دیشموک، همراه با مسئولین دلسوز، با حضور در میان مردم و بازدید از روستاها، همواره پیگیر عملیاتی‌سازی طرح‌های اجرایی است.

 وی ضمن تقدیر از سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری، بر ضرورت نظارت بر مسئولان و پیگیری مصوبات استانی تأکید نمود و ابراز داشت: متأسفانه ضعف نظارت بر فرایند عملیاتی‌سازی طرح‌ها و سوءمدیریت برخی از مسئولان در کنار توزیع ناعادلانه بودجه‌های استانی، مردم را نسبت به‌نظام اسلامی بدبین نموده است.

 حجت‌الاسلام راوند در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت تشکیل کارگروه تخصصی نظارت بر مسئولان و پیگیری مصوبات استانی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: اهتمام روزافزون به مناطق محروم از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید موردتوجه این کارگروه تخصصی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز