خبرگزاری کار ایران

کمبود نیروی کار ماهر در تولیدات دکوراسیون داخلی + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۲۷

حمید اسلامی، 21 سال است که در این شهرک فعالیت می‌کند. او مبلمان خانگی می‌سازد و مدعی است تمامی وسایل چوبی منزل را تولید می‌کند. از طراحی تا ساخت وسایل چوبی منزل، همه برعهده خودش است.

زمانی که او آمد به این شهرک، به او وعده دادند  با که سیستم فاضلابمان اکو می‌شود، مترو تا 3 سال آینده راه میفتد. از آن زمان 20 سال گذشته است. نه مترویی احداث شده و نه فاضلاب مناسبی در شهرک ایجاد شده است.

اسلامی به «ایلنا» درباره مشکلات شهرک خاوران گفت: مترو را در اینجا می‌توان روی زمین هم احداث کرد.

او تاکید کرد: صنعت چوب در حال نابودی است. کابینت‌سازها و استادکارهای چوب قدیمی در حال بازنشستگی هستند و کسی برای جایگزینی آن‌ها وجود ندارد. دیگرانی که بازنشسته نشده‌اند نیز یا سوله‌های خود را اجاره می‌دهند و یا به کار دیگری مشغولند.

به گفته اسلامی استادکارها افغانی شده‌اند. اگر فردا از کشور مهاجرت کنند، دیگر استادکاری در کشور باقی نمی‌ماند.

او افزود: هیچ سازمانی حال ما را نمی‌پرسد. وام نمی‌دهند، به مشکلاتمان رسیدگی نمی‌کنند. اوضاع نابسامان اقتصادی پیش از هرکس به تولیدکنندگان آسیب می‌زند. قیمت مواد اولیه به حدی گران شده که من فقط مجسمه می‌سازم و تولید مبلمان را کنار گذاشته ام.

رنگ‌کارها در حال ورشکستگی

یکی از رنگ‌کارهای شهرک خاوران 35 سال است که سابقه دارد. 15 سال از آن را در این شهرک مشغول به کار بوده است. اما این روزها قیمت رنگ گران شده و مشتری توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد. حتی رنگ‌کارهای مبلمان و دکوراسیون خانگی نیز در حال ورشکستگی هستند.

 

 

حجم ویدیو: ۵۹.۰۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز