خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت؛

موافقت با نصب ۴ دکل مخابراتی رشت و جذب ۳۰ راننده پایه یک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۸۴

نود و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست حسن کریمی کرنق در ساختمان شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه بیان داشت: در بحث آسفالت چاله چوله های سطح شهر نیاز به سرعت عمل بیشتری وجود دارد و مردم ناراضی هستند. در برخی محلات و کوچه ها و معابر اصلی و فرعی همچنان مشکلات پابرجاست. در نقاطی که آسفالت اجرا شده است نیز باز هم منهول های به صورت چاله باقی مانده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به معنای ترک فعل است.

وی افزود: در بحث سرویس های بهداشتی مناطق پنجگانه باید مجددا نسبت به احداث سرویس های بهداشتی اقدام نمایند و تا شش ماه آینده بهره برداری شود. در خصوص فضای مکث، پارک های محلات و همچنین فضای فرهنگی ورزشی نیز باید اقدام شود. در محلات کم برخوردار فضای فرهنگی ورزشی وجود ندارد و باید این کار به صورت روباز انجام شود.

حسن کریمی کرنق در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث زباله نیز متاسفانه همچنان مشکلات پابرجاست و در برخی کوچه ها، سطل زباله ها به خوبی پاکسازی نمی شوند و در اطراف سطل های زباله نیز پاکسازی به خوبی صورت نمی گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین در خصوص ساماندهی ون کافه ها و دستفروشان بیان داشت: در شارع عام در هر نقطه ای ون کافه ها و فلافلی ها مستقر هستند و میز و صندلی چیده اند و باید چنین موضوعاتی ساماندهی شوند.

ارائه گزارش شهرداری رشت در خصوص ساماندهی ون کافه ها و مشاغل سیار شهری سطح شهر رشت

محمد نعمت پور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت بیان داشت: جلسات متعددی در خصوص ون کافه ها صحبت کرده ایم و به هیچ خروجی مناسبی نرسیده ایم که برنامه عمل سازمان باشد. در ابتدا بایدها و نبایدها در خصوص ون کافه ها باید مشخص شوند. از یک سو مساله چیدن صندلی ها در شارع عام مطرح می شود و از سوی دیگر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناخته می‌شود و همین ون کافه ها به عنوان یک جاذبه شناخته می شود.

وی افزود: ون کافه ها از ساعت ۷ عصر آغاز به کار می کنند و در بسیاری از نقاط صندلی را در جایی می گذارند که مزاحمتی ندارند. حتی وجود صندلی ها می تواند نظم بیشتری در اطراف ون کافه ها ایجاد کند.

نعمت پور با بیان اینکه ۳۸ ون کافه به طور رسمی فعالیت می کنند تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ ون کافه بدون مجوز مشغول فعالیت هستند و سازمان در خصوص این موارد مسئولیتی ندارد. اگر برنامه عملی در مورد ون کافه ها وجود داشته باشد با کمک پلیس راهور و بیان ملاحظات می توانیم جانمایی مناسبی برای ون کافه ها داشته باشیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در ادامه گفت: بسیاری از صاحبان ون کافه، اگر شغل بهتری داشتند در کنار خیابان مشغول فعالیت نمی شدند. شاید به صورت انگشت شمار درآمد بالایی داشته باشند اما اکثر ون کافه ها درآمد بالایی ندارند. از سوی دیگر کسی که از شرق و غرب گیلان به چهار راه گلسار و اطراف مراکز درمانی آمده است برای تهیه یک ساندویچ ارزان قیمت تا مسکن مهر نمی رود. باید این مسائل را در کنار هم در نظر گرفت.

حسن کریمی کرنق نیز در این خصوص بیان داشت: ما به دنبال ایجاد نظمی خاص برای ون کافه ها هستیم. با برگزاری جلساتی و با هم فکری یکدیگر و استفاده از نظر کارشناسان سازمان، راهکاری برای این موضوع پیدا کنیم.

لایحه انتقال و جابجایی دکه شماره ۱۱۵ مستاجر آقای ابراهیمی

محمد نعمت پور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت با بیان اینکه دکه ها علاقمند به فعالیت در نقاط پرتردد هستند اظهار داشت: جانمایی دکه ها ترجیحا در مقابل زمین های خالی بوده است اما زمانی که صاحب هر زمینی ساخت و ساز را آغاز کند نسبت به وجود دکه ها اعتراض خواهد کرد.

وی افزود: باید به حقوق همه شهروندان احترام بگذاریم و به صورت موردی، مشکلات را رفع کنیم. نگاه دوم این است که متولی شارع عام شهرداری است و با توجه به اینکه دکه ها اشرافیت ندارند در همانجا که هستند مستقر باشند. هزینه جابجایی دکه نیز باید توسط متقاضی پرداخت شود.
کمیسیون بهداشت با جابجایی دکه موافقت کرد.

لایحه اجاره عرصه متعلق به شهرداری جهت نصب دکل مخابراتی

روح الله یزدانی رئیس سازمان فاوا شهرداری رشت تصریح کرد: نصب دکل در برخی موارد با اعتراضاتی همراه بود که لایحه ای آماده و به شورا ارائه شد. در نهایت تمامی عرصه ها با مبلغ اجاره یکسان و مشخص ماهانه برای هر دکل و هر اپراتور در نظر گرفته شدند.

وی افزود: سازمان فاوا به صورت سالانه لایحه را ارائه خواهد کرد تا هرساله با نظر شورا نرخ تعیین گردد. برای همراه اول دو نقطه جدید درخواست داده اند و ۳۶ نقطه تمدید قرارداد دارند.

یزدانی خاطر نشان کرد: یکی از نقاط جدید مدنظر یکی از اپراتورها در نزدیکی تالار مرکزی رشت است. عرصه متعلق به شهرداری است و قصد داریم آن را در اختیار اپراتور قرار دهیم. چالشی که وجود دارد این است که دکل قبلی همان محدوده به دلیل مشکلاتی که اپراتور با مالک زمین دارد در حال حاضر خاموش است و می خواهند سریعا جایگزین کنند.

وی افزود: دکل موجود در خیابان ۱۵۰ گلسار نیز در طرح تعریض قرار دارد اما هر زمان که شهرداری بخواهد تعریض خیابان را انجام دهد منتقل خواهد شد.

 روح ا… یزدانی در ادامه عنوان کرد: درخواست دیگری برای نصب دکل آمده است و زمینی متعلق به شهرداری وجود دارد که استعلام های مربوطه انجام شده است.

رئیس سازمان فاوا شهرداری رشت همچنین در خصوص دکل میدان ولایت مسکن مهر اعلام کرد: قرار است برج نوری میدان ولایت جمع آوری شود و به جای آن دکل مخابراتی نصب گردد. در مجموع درخواست ۴ دکل جدید از سوی اپراتورهای مختلف مطرح شده است.

کمیسیون با این موارد موافقت کرد.

علیرضا زارع رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت عنوان کرد: تعدادی از اتوبوس ها پلاک نداشتند و تعمیر تعدادی از اتوبوس ها را نیز در دستور کار داشتیم و به زودی ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه خواهند شد.

 وی افزود: ۸ دستگاه اتوبوس شهرداری نیز برای یک قطعه در انتظار تعمیر هستند و با اضافه شدن آنها بیش از ۳۰ راننده پایه یک جدید نیاز خواهیم داشت. همچنین بحث بازنشستگی تعدادی از راننده ها نیز مطرح است.

زارع خاطر نشان کرد: شرایطی را برای جذب ۳۰ نیرو در نظر گرفته ایم. در ابتدا فرم ارزیابی و آزمون و سابقه کار مدنظر خواهد بود و شرایط جسمانی نیز باید بررسی شود. تعدادی از راننده ها به دلیل دیسک کمر و تعدادی دیگر با جابجایی و موارد دیگر در حوزه های دیگر مشغول به کار هستند و به دنبال آن هستیم این بار ۳۰ نیرو صرفا به عنوان راننده پایه یک جذب شوند و در همین حوزه فعالیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اعلام اینکه ۳۵ اتوبوس در سطح شهر مشغول فعالیت است اظهار داشت: با اضافه شدن اتوبوس های جدید به بیش از ۶۵ دستگاه خواهیم رسید.

پس از ارائه توضیحات و تبادل نظر، کمیسیون بهداشت با این لایحه نیز موافقت کرد.

لایحه کمک مالی به یک شهروند برای درمان بیماری سرطان

کمیسیون بهداشت با مبلغ ۲۰ میلیون تومان لایحه مشروط به موافقت کمیسیون بودجه، موافقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز