خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبرداد؛

افزایش 30 درصدی تنوع سبد صادراتی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۴۷

۹۵ درصد صنعت استان ویژه بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: تنوع سبد صادراتی کشور رو به افزایش است و در مجموعه رشد 5 الی 30 درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، یونس ژائله پیش از ظهر امروز در نشست خبری هیات رئیسه اتاق تبریز گفت: اتاق بازرگانی تبریز از دوره دهم عملکرد موفقی داشته و توانسته در بین اتاق های کشور کرسی ریاست اتاق های کشور را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در دو سال گذشته در اتاق تبریز شکل گرفته بینظیر بوده، افزود: رشد برگزاری رویداد، نقش تاریخی در اتاق ایران شکل گرفت و انتخاب رئیس اتاق ایران از اعضای اتاق تبریز جایگاه استان را قطعا به مراتب ارتقا داده است.

ژائله، با تاکید بر اینکه تبریز محور فعالیتهای اقتصادی منطقه محسوب می شود و این موفقیت حق تبریز اولین است، گفت: تنها راه حل مشکلات امروز مردم تولید ثروت و حمایت های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های اتاق به صورت رسمی شکل گرفته، خاطرنشان کرد: 2 هزار و ۸۰۰ سند در استان جمع آوری و طبقه بندی شده که از سال آینده قابل دسترسی عموم خواهد بود. 

رئیس اتاق تبریز یادآور شد: در سال ۱۲۳۰ انجمن تجار و نهاد مدنی در تبریز شکل گرفته و این اولین دیگری بود تا تبریز به عنوان پیشتاز اقتصاد منطقه نقشی کلیدی در این عرصه ایفا کند.

ژائله با اشاره به فعالیت ها و تلاش های اتاق تبریز در راستای تسهیل امور اقتصادی و کمک به توسعه صادرات در استان گفت: رشد صادرات ۲۸ درصدی به ارمنستان، رشد صادرات ۸۴ درصدی در روسیه، طی سال جاری بالاترین رشد آمار صادراتهای خارجی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد مشکلات آذربایجان شرقی در داخل استان حل می شود، اظهار داشت: 95 درصد صنعت استان در دست بخش خصوصی است.

یونس ژائله با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور نزدیک به 250 همت پروژه سرمایه گذاری امضا شده است، تاکید کرد: دولت باید به بخش خصوصی اهمیت شاخص داده و اعتماد کند.

ژائله با اشاره به رشد ۸ درصدی کارنه تیر استان نسبت به سال قبل ،تاکید کرد: تنوع و سبد صادراتی کشور رو به افزایش است و در مجموعه رشد 5 الی 30 درصدی را شاهد هستیم.

همچنین در ادامه این جلسه جعفر محرم پور، دبیر اتاق تبریز با ارائه گزارش فعالیت اتاق در ۱۱ ماه گذشته گفت: در این مدت سعی بر سیستم سازی داشتیم و در همه حوضه های اجرایی این امر میسر شده است. 

محرم پور گفت: معتقدیم اتاق بازرگانی تبریز در کنار فعالیتهای اقتصادی مسئولیت اجتماعی ویژه ای دارد، که در این راستا بعد از سال ها اساس نامه و شیوه نامه ای منسجم و کارشناسی شده برای مسئولیت اجتماعی اتاق تدوین شده که از جمله طرح پژوهش تاریخ اقتصادی منطقه آذربایجان  در زیرمجموعه این فعالیتها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز